بررسی گوشی N9-قسمت سوم
تاريخ : چهار شنبه 8 شهريور 1391 | 3:36 | نویسنده : saeed

<قسمت سوم>

برنامه ها:

از سیستم عامل Maemo 5 تا سیستم عامل MeeGo که بر روی گوشی N9 تعبیه شده است تفاوت های بسیاری وجود دارد.سیستم عامل MeeGo با نگاهی منحصر به فرد و جدید طراحی شده است.

آندروید, Android, برنامه موبايل, آیپد, آیفون, دانلود, موبايل, كليپ, بازي, زنگ خوری, اس ام اس, جاوا, بازی آندروید, نرم افزار آندروید, Iphone ,Ipad - بررسی گوشی N9-قسمت سوم

آندروید, Android, برنامه موبايل, آیپد, آیفون, دانلود, موبايل, كليپ, بازي, زنگ خوری, اس ام اس, جاوا, بازی آندروید, نرم افزار آندروید, Iphone ,Ipad - بررسی گوشی N9-قسمت سومآندروید, Android, برنامه موبايل, آیپد, آیفون, دانلود, موبايل, كليپ, بازي, زنگ خوری, اس ام اس, جاوا, بازی آندروید, نرم افزار آندروید, Iphone ,Ipad - بررسی گوشی N9-قسمت سومآندروید, Android, برنامه موبايل, آیپد, آیفون, دانلود, موبايل, كليپ, بازي, زنگ خوری, اس ام اس, جاوا, بازی آندروید, نرم افزار آندروید, Iphone ,Ipad - بررسی گوشی N9-قسمت سوم

که البته گوشی های  با سیستم عامل های Maemo 5 به آسانی قابل بروزرسانی و تبدیل به سیستم عامل جدید MeeGo است. در سیستم عامل MeeGo به جز دکمه ی قفل کردن گوشی هیچ دکمه سخت افزاری دیگری تعریف نشده است و شاید این یکی از عرصه های رقابتی بین اپل و نوکیا باشد.دکمه ی قفل مانع از دیدن گزارشات(دریافت تماس،پیامک،ایمیل و …)_که بصورت آیکنهای بزرگ هستند_نمی شود که این گزارشات یا اعلان ها را می توان در صفحه ی اصلی حتی در حالت قفل مشاهده کرد.که البته می توانید با کشیدن و رها کردن هر یک از این اعلانها آنها را فعال یا غیر فعال کنید.

در صورت دیگری از منو ها(صفحه ی دوم،خارج از قفل)می توانید پیامها و تماسها و اطلاعات آب و هوایی و پیامها در شبکه های اجتماعی و دیگر اعلانها را بصورت کاملتر از حالت قفل مشاهده کنید،که البته ساده به نظر می رسد.

در صورت سوم نمایش(نمایش تمام منو ها) تمامی منو ها،نرم افزار ها،اعلانها و … نمایش داده می شوند و در صورتی که مایل باشید می توانید آنها را سازماندهی کنید.البته شاید سازماندهی این همه مورد کمی سخت باشد.

تلاش طراحان گوشی بر این موضوع بوده که در عین حال که برنامه های اصلی سیستم عامل سریع هستند رابط کاربری ساده ای هم داشته باشند.که البته باید گفت که طراحان در این مورد کمی ناکام ماندند.البته باید منتظر سیستم عامل ها(آپدیت ها)ی جدیدتری برای این گوشی ماند.

برای این گوشی ورود متن با روش کیبورد مجازی در نظر گرفته شده است که می توان به سرعت بین زبان ها سوییچ کرد.سیستم  عامل جدید هم در این مورد پیشرفت خوبی داشته و وارد کردن متون را آسانتر کرده است.

در نوار وضعیت(status bar) مواردی دیده می شود که عبارتند از:نمایش شارژ باتری،زمان،اطلاعیه ها(تماس ها،پیامک هاو…)،وضعیت صدا(خاموش،روشن،بی صدا)و وضیعت اتصال به بلوتوث و Wi-Fi

پخش کننده موزیک:

پخش کننده موزیک گوشی N9 بسیار قدرتمند است و از کدک های زیادی پشتیبانی می کند که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: MPEG-4 AAC, eAAC, eAAC+, MPEG-1 audio Layer2 (MP2), MPEG-1 audio Layer3 (MP3), WMA 9, WMA Voice 9, WMA Lossless 9, WMA Professional 9 and 10, Dolby Digital Plus (AC-3 & E-AC-3), FLAC

پخش کننده خیلی خوب به نظر می رسد که از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-          نمایش ۹ آلبوم آخر به صورت تصاویر کوچک برای پخش سریع آنها

-          امکان ساخت لیست پخش بر اساس نام هنرمند،آلبوم،عناوین و…

-          موسیقی هایی که بیشترین پخش را داشته اند

-          موسیقی های جدید اضافه شده به حافظه

-          عضو OVI music store

پخش کننده ویدئو:

با استفاده از پخش کننده ویدئو می توانید فرمت های زیادی را ، از جمله موراد زیر، پخش کنید:

H.263, MPEG4-SP and ASP, H.264 BP/MP, WMV9/VC-1 and Mkv (Matroska).

تنظیمات زیادی در این پخش کننده وجود دارد،البته تنظیمات به گونه ای طراحی نشده است که بتوان به صورت دستی تغییراتی را در آن اعمال کرد.

پخش کننده از کدک های معمولی و دالبی صدا هم پشتیبانی می کند که  صدای دالبی به وضوح قابل تشخیص است.با توجه به صفحه نمایش بزرگ N9 مشاهده فیلم هم لذت بخش تر به نظر می رسد.

نتیجه گیری:

مدل های نوکیا همیشه با مشکل بی ثباتی روبرو بوده است.و معلوم نیست برای گوشی های هوشمند جدید با سیستم عامل جدیدتری مثل MeeGo چه اتفاقی خواهد افتاد.وبازار ازآن استقبال خواهد کرد یا خیر؟البته پاسخ به این سوال به سیستم عامل جدیدی که نوکیا عرضه خواهد کرد،مشخص خواهد شد.

اما در مورد گوشی N9 باید گفت،یکی از پیشرفته ترین گوشی های هوشمند است. سخت افزار قوی این گوشی(پردازنده یگ گیگیا هرتزی،حافظه داخلی زیاد،حافظه موقت یک گیگا بایتی،دوربین ۸ مگاپیکسلی و…)N9 را به یک گوشی ایده آل مبدل کرده است.

نقاط ضعفی در این محصول به چشم می خورد و با توجه به آنها قیمت گوشی کمی گران به نظر می رسد و این امر باعث شده که اشخاص بسیار کمی از این گوشی استقبال لازم را بکنند و آن را خریداری کنند،در حالیکه شرکت نوکیا برای تولید N9  هزینه ای بسیار زیاد صرف کرده بوده است.

نقط قوت:

پخش کننده قدرتمند موزیک و ویدئو

تنظیمات بسیار خوب برای عکسبرداری

طراحی مقاوم وبا کیفیت

دوربین و صفحه نمایش با کیفیت

سخت افزار قدرتمند

مکالمه و ضبط صدا در محیط های شلوغ با میکروفن اختصاصی

صدای با کیفیت

رابط کاربری خوب

پشتیبانی از DivX , Xvid

نقاط ضعف:

عدم آینده نگری شرکت نوکیا در مورد سیستم عامل

پشتیبانی فقط از میکرو سیم کارت

قیمت گران

عدم پشتیبانی از مموری کارت

نرم افزار های اندک برای سیستم عامل MeeGo

باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر

عدم پشتیبانی از Flash  در مرورگر

عدم قابلیت ویرایش اسناد

محدودیت در نصب برنامه ها

عدم رادیو FM

محتویات جعبه:

گوشیNokia N9

شارژر USB

کابل ارتباط با کامپیوتر برای شارژ و انتقال اطلاعات

هدست استریو

دفترچه راهنما و بروشور تبلیغاتی

مشخصات فنی:


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: